| וַיֹּאמֶר יְקֹוָק אֶל מֹשֶׁה דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן אָחִיךָ |
| | מדוע כתוב כאן "ויאמר", לאחר שהפסוק הקודם פתח בתיבת "וידבר"? |
| | מדוע דיבור זה הוא אל משה, הרי הוא נוגע לאהרון בלבד? |
| | מה תיבת "אחיך" באה ללמדנו? האם למשה מותר להיכנס אל הקודש בכל עת? |
| וְאַל יָבֹא בְכָל עֵת אֶל הַקֹּדֶשׁ מִבֵּית לַפָּרֹכֶת אֶל פְּנֵי הַכַּפֹּרֶת אֲשֶׁר עַל הָאָרֹן |
| | מדוע פותחת הפיסקה בוא"ו החיבור? מדוע אין התורה מסתפקת בציווי על הכניסה ביום כיפור, אלא מוסיפה הקדמה זו? |
| | פירוש "אל הקדש" |
| | מדוע ה' אוסר על הכניסה בכל עת? מהו ייחודו של העת בו מותר להיכנס? |
| וְלֹא יָמוּת |
| | פירוש. מדוע כתוב "ולא ימות"? מה הקשר בין מותם של בני אהרון לבין האיסור להיכנס אל הקודש, ולהיתר כניסה ביום כיפור? |
| | עוד עיון בחטאם של בני אהרון [ועיי' בהרחבה בפרק י' פסוקים א' וב'] |
| כִּי בֶּעָנָן אֵרָאֶה עַל הַכַּפֹּרֶת: |
| | פירוש. האם "כי" מבטאת סיבה או תנאי? מתי ה' נראה בענן על הכפורת? מה על אהרון לעשות כאשר הוא נכנס אל הקדוש? |
|