ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
צו
זֹאת תּוֹרַת הַזָּב וַאֲשֶׁר תֵּצֵא מִמֶּנּוּ שִׁכְבַת זֶרַע לְטָמְאָה בָהּ:
וְהַדָּוָה בְּנִדָּתָהּ וְהַזָּב אֶת זוֹבוֹ לַזָּכָר וְלַנְּקֵבָה וּלְאִישׁ אֲשֶׁר יִשְׁכַּב עִם טְמֵאָה: פ
וַיְדַבֵּר יְקֹוָק אֶל מֹשֶׁה אַחֲרֵי מוֹת שְׁנֵי בְּנֵי אַהֲרֹן בְּקָרְבָתָם לִפְנֵי יְקֹוָק וַיָּמֻתוּ:
וַיֹּאמֶר יְקֹוָק אֶל מֹשֶׁה דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן אָחִיךָ וְאַל יָבֹא בְכָל עֵת אֶל הַקֹּדֶשׁ מִבֵּית לַפָּרֹכֶת אֶל פְּנֵי הַכַּפֹּרֶת אֲשֶׁר עַל הָאָרֹן וְלֹא יָמוּת כִּי בֶּעָנָן אֵרָאֶה עַל הַכַּפֹּרֶת:
ויקרא פרק טז פסוק א
וַיְדַבֵּר יְקֹוָק אֶל מֹשֶׁה אַחֲרֵי מוֹת שְׁנֵי בְּנֵי אַהֲרֹן
ביאורים לסמיכת פרשה זו לקודמתה
מה נאמר בדיבור זה, הרי הפסוק הבא פותח בתיבת "ויאמר"?
מדוע הוזכר כאן שדיבור זה היה אחרי מותם של בני אהרון? מתי היה דיבור זה אל משה?
עיון בדברי רבי אלעזר בן עזריה שהובאו במדרש לפסוק זה
מדוע פרטים אלו התווספו לפני האיסור להיכנס לקודש בכל עת? האם למשה הותר להיכנס בכל עת?
מה הקשר בין מותם של בני אהרון לבין האיסור להיכנס אל הקודש?
בְּקָרְבָתָם לִפְנֵי יְקֹוָק וַיָּמֻתוּ:
פירוש לפיסקה. מה הקשר בינה לבין כל הפסוק?
מהו הבנין הדקדוקי של "בקרבתם"?
עיון בהשוואה בין מותם של בני אהרון בעקבות כניסה לקודש, לבין אחרים שנכנסו ולא מתו
מדוע כתוב שוב "וימתו"? מדוע דיני יום כיפור נאמרו כאן ולא קודם לכן? עיון בסיבת מותם של בני אהרון
מדרש חז"ל על פסוק זה
הקדמת רבינו בחיי
צור קשר
|
אודות האתר