| וְאֵלֶּה שְׁמוֹתָם |
| | מדוע התורה מזכירה את שמותם? |
| | | ספורנו |
| | | | ואלה שמותם. כלם חשובים איש על שמו מצד מעלתם. |
| לְמַטֵּה רְאוּבֵן שַׁמּוּעַ בֶּן זַכּוּר: |
| | עיון בסדר הזכרת הנשיאים |
| | | רמב"ן |
| | | | למטה ראובן וגו'. מנה הכתוב השבטים לא לדגליהם ולא לצבאותם ולא כתולדותם. ונראה שראה למנותם הנה לפי מעלת השלוחים, כי היו ראשים ונשיאים בעם כאשר ספר, ואין מעלתם שוה אבל יש בהם גדול מחברו בחכמה (ובמנין) ובכבוד, והקדים הנכבד הקודם במעלה כי ממעלת עצמם מנאם לא למעלת השבט. וכן בנשיאים החולקים להם את ארץ כנען (להלן לד יז-כט) הזכירם כפי המעלה לא לתולדותם: |
| | | ספורנו |
| | | | והזכירם לפי זקנתם מפני שהיו אז שוים במעלה, בפרט בענין השליחות, לא כסדר השבטים ולא כסדר הדגלים. |
|