
 | וְנָתַתָּה בַּכָּסֶף וְצַרְתָּ הַכֶּסֶף בְּיָדְךָ |
|  | פירוש "ונתת בכסף" |
| |  | אבן עזרה |
| | |  | ונתתה בכסף. שב אל המעשר: |
|  | למי מופנים הדברים? |
| |  | אבן עזרה |
| | |  | [מובא בפירושו לפסוק כ"ח] וטעם וצרת הכסף בידך. עם הלוי ידבר וכן ובכורות בקרך עם הכהן ידבר |
|  | מהו "בידך" כאן? |
| |  | אבן עזרה |
| | |  | בידך. שהוא מופקד בידך: |
 | וְהָלַכְתָּ אֶל הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר יְקֹוָק אֱלֹהֶיךָ בּוֹ: |
|  | בין הבחירתו של ה' לבין מעשה בני אדם |
| |  | רמב"ן |
| | |  | [מובא בפירושו לפרק י"ז פסוק ט"ו] וטעם אשר יבחר ה' אלהיך בו. (...) ודעתי בדרך הפשט, כי טעם "אשר יבחר" שכל מולך על עמים מאת האלהים היא לו, כענין שכתוב (דניאל ד כט) די שליט עלאה במלכות אנשא ולמאן די יצבא יתננה, וכך אמרו (ב"ב צא:) אפילו ריש גרגותא מן שמיא מוקמי ליה, יאמר שום תשים עליך מלך כל אשר יהיה נגזר מן השמים שימלוך, ואם הוא מקטני שבטי ישראל ומשפחתו הצעירה, אבל איש נכרי לא תמליך עליך לעולם. וכן על דרך הפשט "המקום אשר יבחר ה' אלהיך בו", כל שיבנו שם בית המקדש לה' הכל מרצון ה': |
|