| זֶה יִהְיֶה לְךָ מִקֹּדֶשׁ הַקֳּדָשִׁים מִן הָאֵשׁ |
| | מדוע מודגש כאן שחלקים אלו באים "מקדש הקדשים"? |
| | | אבן עזרה |
| | | | מקדש הקדשים. כי יש קדשים קלים: |
| | | ספורנו |
| | | | מן האש. שכלו נתן לגבוה, ואין לכהנים חלק בו אלא אחר הקטרת האשים, דמשלחן גבוה קא זכו, לפיכך בקדש הקדשים תאכלנו. לפנים מן הקלעים. |
| | פירוש "מן האש" |
| | | רש"י |
| | | | מן האש. לאחר הקטרת האשים: |
| | | רשב"ם |
| | | | מן האש. לאחר הקטרת אימורין. הנותר מן האש: |
| | | אבן עזרה |
| | | | מן האש. כל מה שיקדישו ממנו כי אשה כמו אש והה"א נוסף: |
| | רמז מתיבת "זה" |
| | | בעלי טורים |
| | | | [מובא בפירושו לפסוק י"א] וזה לך תרומת מתנם. וכן למעלה (פסוק ט) זה יהיה לך. ב' פעמים זה עולה כ"ד. רמז לכ"ד מתנות כהונה: |
| כָּל קָרְבָּנָם לְכָל מִנְחָתָם וּלְכָל חַטָּאתָם וּלְכָל אֲשָׁמָם |
| | מהם הקרבנות הכלולים כאן? |
| | | רש"י |
| | | | כל קרבנם. כגון זבחי שלמי צבור: מנחתם חטאתם ואשמם. כמשמעו: |
| | | דעת זקנים מבעלי התוספות |
| | | | מן האש כל קרבנם. בכלל זה יש מנחת סלת ומנחת מאפה תנור ומנחת מחבת ומנחת מרחשת. ולכל חטאתם. אלו חטאות. ולכל אשמם. אלו אשמות. |
| | מאיזה שלב בהכנת הקרבן הוא יהיה שייך לכהנים? |
| | | אבן עזרה |
| | | | לכל מנחתם. אחר אשר יקדיש האזכרה ממנה ואמורי החטאת והאשם: |
| | | ספורנו |
| | | | מן האש. שכלו נתן לגבוה, ואין לכהנים חלק בו אלא אחר הקטרת האשים, דמשלחן גבוה קא זכו, לפיכך בקדש הקדשים תאכלנו. לפנים מן הקלעים. |
| אֲשֶׁר יָשִׁיבוּ לִי קֹדֶשׁ קָדָשִׁים לְךָ הוּא וּלְבָנֶיךָ: |
| | פירוש "אשר ישיבו לי" |
| | | רש"י |
| | | | אשר ישיבו לי. זה גזל הגר: |
| | | רשב"ם |
| | | | אשר ישובו לי. האשם המושב לה' לכהן זהו גזל הגר שאין לו יורשין: |
| | | אבן עזרה |
| | | | אשר ישיבו לי. פירוש כי תמעול מעל והנה המנחה והחטאת ואשם קדש קדשים כנגד השלמים: |
| | | דעת זקנים מבעלי התוספות |
| | | | אשר ישיבו לי. זה גזל הגר דכתיב בפרשת נשא האשם המושב לה' לכהן: |
|