ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
מקץ
וְגַם אֶת אַחֶיךָ מַטֵּה לֵוִי שֵׁבֶט אָבִיךָ הַקְרֵב אִתָּךְ וְיִלָּווּ עָלֶיךָ וִישָׁרְתוּךָ וְאַתָּה וּבָנֶיךָ אִתָּךְ לִפְנֵי אֹהֶל הָעֵדֻת:
וְשָׁמְרוּ מִשְׁמַרְתְּךָ וּמִשְׁמֶרֶת כָּל הָאֹהֶל אַךְ אֶל כְּלֵי הַקֹּדֶשׁ וְאֶל הַמִּזְבֵּחַ לֹא יִקְרָבוּ וְלֹא יָמֻתוּ גַם הֵם גַּם אַתֶּם:
וְנִלְווּ עָלֶיךָ וְשָׁמְרוּ אֶת מִשְׁמֶרֶת אֹהֶל מוֹעֵד לְכֹל עֲבֹדַת הָאֹהֶל וְזָר לֹא יִקְרַב אֲלֵיכֶם:
וּשְׁמַרְתֶּם אֵת מִשְׁמֶרֶת הַקֹּדֶשׁ וְאֵת מִשְׁמֶרֶת הַמִּזְבֵּחַ וְלֹא יִהְיֶה עוֹד קֶצֶף עַל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל:
במדבר פרק יח פסוק ד
וְנִלְווּ עָלֶיךָ וְשָׁמְרוּ אֶת מִשְׁמֶרֶת אֹהֶל מוֹעֵד לְכֹל עֲבֹדַת הָאֹהֶל
מדוע הם נלווים עליו? מה הקשר בין פיסקה זו לפיסקה הבאה?
אבן עזרה
וטעם ונלוו עליך. שלא תצטרכו לזר שהוא ישראל:
מהי מהותה ומטרתה של שמירה זו?
רבינו בחיי
ושמרו את משמרת אהל מועד. והשמירה לגדולה, ולמעלה כמו שאמרו אינו דומה פלטרין שיש עליה שומרים לפלטרין שאין עליה שומרים:
מה כלול ב- "אהל מועד"?
ספורנו
ושמרו את משמרת אהל מועד. לפנים מן הקלעים והוא כל החצר.
וְזָר לֹא יִקְרַב אֲלֵיכֶם:
מדוע ציווי זה לא מופנה אל הזרים הללו?
רש"י
וזר לא יקרב אליכם. אתכם אני מזהיר על כך:
עיון במהלך הפרשה. במה היא עונה על טענת בני ישראל "האם תמנו לגוע"?
רשב"ם
[מובא בפירושו לפסוק א'] ויאמר ה' אל אהרן אתה ובניך וגו'. וזר לא יקרב. והזר הקרב יומת. הרי הזהרתים בחיוב מיתה. ומעתה אין לחוש הקרב הקרב שהרי אסרתים באל יקרב. וחייבתים מיתה:
צור קשר
|
אודות האתר