
 | שְׂעִיר עִזִּים אֶחָד לְחַטָּאת: |
|  | באיזה חטא מודבר כאן? |
| |  | רש"י |
| | |  | שעיר עזים אחד לחטאת. לכפר על קבר התהום (עי' ברא"ם) וטומאת ספק: |
|  | למה רומז קרבן זה? |
| |  | רמב"ן |
| | |  | [מובא בפירושו לפסוק ג'] שעיר עזים אחד, לכפר על מעשה יהודה שהביא הכתונת לאביו. |
| |  | רש"י |
| | |  | [מובא בפירושו לפסוק כ"ב] שעיר עזים. לכפר על מכירת יוסף שנאמר בו (שם לז) וישחטו שעיר עזים: |
| |  | רבינו בחיי |
| | |  | [מובא בפירושו לפסוק פ"ד] שעיר עזים אחד לחטאת לכפר על מעשה יהודה שהביא הכתונת לאביו, |
|  | מדוע הנשיאים הביאו דווקא את הסוגים הללו כקרבן? |
| |  | רמב"ן |
| | |  | [מובא בפירושו לפסוק י"ג] סלת בלולה בשמן למנחה. חנכו הנשיאים את המזבח בכל המינין הקרבים עליו, על כן הביאו מנחה וקטורת ועולה וחטאת ושלמים. והקטורת והחטאת הוראת שעה, שאינם באים בנדבה, אבל להשלים בחנוכה כל הקרבנות נעשה כן, כי אין ישראל מקריבים זולתי אלו הקרבנות בלבד, כי החטאת והאשם דבר אחד ושם אחד הוא ותורה אחת להם: |
| |  | ספורנו |
| | |  | [מובא בפירושו לפסוק י"ב] וקרבנו קערת כסף אחת. הנה כל אחד מהם הקריב כל מיני הקרבנות והם: עולה ומנחה חטאת ושלמים וקטרת לחנך המזבח ומשרתיו בכל מיני הקרבנות, חוץ מן האשם, כי החטאת והאשם תורה אחת להם. |
|