ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
מא
מב
מג
מד
מה
מו
מז
מח
מט
נ
נא
ויחי
וַיַּעֲשׂוּ בְּנֵי יִשְׂרָאֵל כְּכֹל אֲשֶׁר צִוָּה יְקֹוָק אֶת מֹשֶׁה כֵּן חָנוּ לְדִגְלֵיהֶם וְכֵן נָסָעוּ אִישׁ לְמִשְׁפְּחֹתָיו עַל בֵּית אֲבֹתָיו:
וְאֵלֶּה תּוֹלְדֹת אַהֲרֹן וּמֹשֶׁה בְּיוֹם דִּבֶּר יְקֹוָק אֶת מֹשֶׁה בְּהַר סִינָי:
וְאֵלֶּה שְׁמוֹת בְּנֵי אַהֲרֹן הַבְּכוֹר נָדָב וַאֲבִיהוּא אֶלְעָזָר וְאִיתָמָר:
אֵלֶּה שְׁמוֹת בְּנֵי אַהֲרֹן הַכֹּהֲנִים הַמְּשֻׁחִים אֲשֶׁר מִלֵּא יָדָם לְכַהֵן:
במדבר פרק ג פסוק ב
וְאֵלֶּה שְׁמוֹת בְּנֵי אַהֲרֹן הַבְּכוֹר נָדָב וַאֲבִיהוּא אֶלְעָזָר וְאִיתָמָר:
מדוע כתוב בשני פסוקים אלו "ואלה" ובפסוק הבא "אלה"?
רבינו בחיי
[עיין בפירושו לפסוק א' תחת הכותרת "הקדמה לפרשה" וכו']
מודע יש כאן פירוט של שמות הבנים?
ספורנו
ואלה שמות בני אהרן. כל אחד מהם היה נחשב בשמו, לא מצד מה שהוא בן אהרן בלבד.
מדוע ישנו בספרי התורה קו עומד לאחר תיבת "הבכור"?
בעלי טורים
בני אהרן הבכור נדב. יש פסק בין הבכור לנדב לומר שאינו חוזר על נדב כי נדב מת בלא בנים (פסוק ד) ואין נפקותא בבכורה שלו. אלא חוזר על אהרן שהוא הבכור למשה:
לפי הפירוש בפסוק הקודם שהם גם בני משה לפי שלמדם תורה – מדוע משה לא מוזכר כאן?
רבינו בחיי
[עיין בפירושו לפסוק א' תחת הכותרת "הקדמה לפרשה" וכו']
כלי יקר
[עיין בפירושו לפסוק א' תחת הכותרת "מדוע לא כתוב" וכו']
צור קשר
|
אודות האתר