ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
וארא
וְלַשְׂאֵת וְלַסַּפַּחַת וְלַבֶּהָרֶת:
לְהוֹרֹת בְּיוֹם הַטָּמֵא וּבְיוֹם הַטָּהֹר זֹאת תּוֹרַת הַצָּרָעַת: ס
וַיְדַבֵּר יְקֹוָק אֶל מֹשֶׁה וְאֶל אַהֲרֹן לֵאמֹר:
דַּבְּרוּ אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וַאֲמַרְתֶּם אֲלֵהֶם אִישׁ אִישׁ כִּי יִהְיֶה זָב מִבְּשָׂרוֹ זוֹבוֹ טָמֵא הוּא:
ויקרא פרק טו פסוק א
וַיְדַבֵּר יְקֹוָק אֶל מֹשֶׁה וְאֶל אַהֲרֹן לֵאמֹר:
מדוע דיבור זה הוא גם לאהרון?
אבן עזרה
וידבר ה' אל משה ואל אהרן. כי הכהנים יפרישו בין זבה לנדה כאשר אמרו חז"ל בין דם לדם
רמב"ן
[מובא בפירושו לפרק י"ג פסוק א'] אל משה ואל אהרן. בעבור כי על פי הכהן יהיה כל ריב וכל נגע, (דברים כא ה) היה הדבור גם אל אהרן. או למשה שיאמר לאהרן, על דעת רבותינו (ריש מכילתא).
הקדמה לפרשה זו
אבן עזרה
ועתה יחל לבאר הטמאים מדבר נסתר כי הצרעת נגע גלוי:
צור קשר
|
אודות האתר