| וּבַיּוֹם הַשְּׁמִינִי יִקַּח שְׁנֵי כְבָשִׂים תְּמִימִים וְכַבְשָׂה אַחַת בַּת שְׁנָתָהּ תְּמִימָה |
| | מהו ייעודם של כבשים אלו? מדוע התורה מפרידה בין השנים לבין האחת? |
| | | רש"י |
| | | | וכבשה אחת. לחטאת: |
| | | רמב"ן |
| | | | יקח שני כבשים תמימים וכבשה אחת. לא פירש הכתוב מה יעשה בשני הכבשים וכבשה, אבל הזכיר בכבש האחד שיקריב אותו לאשם, (פסוק יב) והזכיר שיעשה החטאת ואחר ישחט העולה. (פסוק יט) וזה בעבור שכבר הזכיר בפרשת ויקרא (ה-ו) בחטאת שתהיה נקבה, והזכיר בכל עולה (שם א-ג ועוד) שהוא זכר, לכך לא הוצרך להאריך, כי בידוע שהכבש השני יהיה העולה והכבשה היא החטאת: |
| | | אבן עזרה |
| | | | שני כבשים וכבשה אחת. בעבור היות נגע הצרעת מוסר על מעשה הלשון על כן יקריב כבש אחד לעולה כמשפט כל העולה על הרוח ואחד אשם כמשפט כל אשם ונקבה לחטאת כמשפט כל חטאת (...) וטעם אותם הכבשים והכבשה גם זה האשם גם זאת החטאת לכהן חוץ מהאמורים: |
| וּשְׁלֹשָׁה עֶשְׂרֹנִים סֹלֶת מִנְחָה בְּלוּלָה בַשֶּׁמֶן |
| | מהו ייעודם של שלושת מנות סולת אלו? |
| | | רש"י |
| | | | ושלשה עשרונים. לנסכי שלשה כבשים הללו שחטאתו ואשמו של מצורע טעונין נסכים (מנחות צא): |
| | | אבן עזרה |
| | | | ושלשה עשרונים כמשפט עשרון לכבש: |
| וְלֹג אֶחָד שָׁמֶן: |
| | פירוש "לג" |
| | | אבן עזרה |
| | | | ולוג אחד. מדה ואין לו אח |
| | מהו ייעודו של לג שמן זה? |
| | | רש"י |
| | | | ולוג אחד שמן. להזות עליו שבע וליתן ממנו על תנוך אזנו ומתן בהונות: |
|