ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
מא
מב
מג
מד
מה
מו
מז
מח
מט
נ
נא
נב
נג
נד
נה
נו
נז
ויצא
וַיְדַבֵּר יְקֹוָק אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר:
זֹאת תִּהְיֶה תּוֹרַת הַמְּצֹרָע בְּיוֹם טָהֳרָתוֹ וְהוּבָא אֶל הַכֹּהֵן:
וְיָצָא הַכֹּהֵן אֶל מִחוּץ לַמַּחֲנֶה וְרָאָה הַכֹּהֵן וְהִנֵּה נִרְפָּא נֶגַע הַצָּרַעַת מִן הַצָּרוּעַ:
וְצִוָּה הַכֹּהֵן וְלָקַח לַמִּטַּהֵר שְׁתֵּי צִפֳּרִים חַיּוֹת טְהֹרוֹת וְעֵץ אֶרֶז וּשְׁנִי תוֹלַעַת וְאֵזֹב:
ויקרא פרק יד פסוק ג
וְיָצָא הַכֹּהֵן אֶל מִחוּץ לַמַּחֲנֶה וְרָאָה הַכֹּהֵן וְהִנֵּה נִרְפָּא נֶגַע הַצָּרַעַת מִן הַצָּרוּעַ:
לאן יוצא הכהן?
רש"י
אל מחוץ למחנה. חוץ לשלשה מחנות שנשתלח שם בימי חלוטו:
מדוע הכהן יוצא, הרי הצרוע כבר איננו טמא?
אבן עזרה
ויצא הכהן אל מחוץ למחנה. אף על פי שטהרו הכהן לא יכנס אל המחנה או במדינה עד שיתן טהרתו וישלם כל אשר צוה: (...) ואמר רבי יונה הספרדי המדקדק כי נרפא נגע הצרעת מן הצרוע הוא הפוך והיה ראוי להיותו נרפא הצרוע מנגע הצרעת ולמה נהפוך דברי אלהים חיים בעבור חוסר דעתנו והלא שם כתוב כי נרפא הנתק טהור הוא ועוד כי נרפא הנגע:
האם זהו הכהן הגדול?
אבן עזרה
ויצא הכהן. איננו כהן גדול והנה נתברר פירוש או אל אחד מבניו הכהנים:
מדוע כתוב "והנה נרפא" וכו', ובפסוק הקודם כתוב שהוא מצורע?
כלי יקר
[עיין בפירושו לפסוק הקודם תחת הכותרת "מדוע כתוב "והובא" ולא "ובא"? מה מתרחש ביום זה בנפשו של המצורע?]
ביאור לכל הפרשה בדרך של רמז לגלות וגאולה
אור החיים
[עיין בפירושו לפסוק ט' תחת כותרת "ביאור לכל הפרשה בדרך" וכו']
צור קשר
|
אודות האתר