| וְאִם פָּרוֹחַ תִּפְרַח הַצָּרַעַת בָּעוֹר וְכִסְּתָה הַצָּרַעַת אֵת כָּל עוֹר הַנֶּגַע |
| | פירוש. מה הקשר בין הפריחה בכל עורו, לבין הנגע? |
| | | רמב"ן |
| | | | ואם פרוח תפרח הצרעת בעור וכסתה הצרעת את כל עור הנגע. הנה הפריחה אינה סימן טהרה עד שתפרח בכל הגוף, חוץ מן המקומות שמנו חכמים במשנה (נגעים פ"ח מ"ה) שאין מעכבין את ההופך כולו לבן, אם כן מהו "את כל עור הנגע". אבל פירושו, וכסתה הצרעת את כל עור הנגע ומראשו ועד רגליו, יאמר שהפך לבן מקום הנגע וכל הגוף, הא אם הפך לבן כל הגוף ומראה הנגע חזר לבהק או נתרפא טמא הוא: |
| מֵרֹאשׁוֹ וְעַד רַגְלָיו |
| | פירוש |
| | | רש"י |
| | | | מראשו. של אדם ועד רגליו: |
| לְכָל מַרְאֵה עֵינֵי הַכֹּהֵן: |
| | מה פיסקה זו מוסיפה ללמדנו? |
| | | רש"י |
| | | | לכל מראה עיני הכהן. פרט לכהן שחשך מאורו: |
|