| וְאֶת הַפָּר וְאֶת עֹרוֹ וְאֶת בְּשָׂרוֹ וְאֶת פִּרְשׁוֹ |
| | מדוע כתוב "הפר", אם אחר כך יש פירוט? |
| | | רמב"ן |
| | | | ואת הפר ואת עורו ואת בשרו ואת פרשו. יכלול בפר, הקרב שאינו בכלל בשרו עצמות וגידים וקרנים וטלפים, שהם מלבד עורו ובשרו ופרשו. או יהיה הוא"ו מן המשמשין ביתר, והוא כמו ושרף את הפרה לעיניו את עורה ואת בשרה ואת דמה על פרשה ישרוף (במדבר יט ה): |
| שָׂרַף בָּאֵשׁ מִחוּץ לַמַּחֲנֶה כַּאֲשֶׁר צִוָּה יְקֹוָק אֶת מֹשֶׁה: |
| | מי השורף כאן? |
| | | אבן עזרה |
| | | | שרף באש. יש אומרים הוא בעצמו ויש אומרים בצווי וראייתם כאשר צוה ה' את משה ואיננה ראיה כי כן דרך לשון הקדש: |
| | מדוע משה שורף את החטאת הזו, הרי זוהי טענתו נגד מעשיו של אהרון ואלעזר ואיתמר? |
| | | אבן עזרה |
| | | | [מובא בפירושו לפררק י' פסוק י"ח] הן לא הובא את דמה אל הקדש פנימה. כפר הבא על כל המצות שהוא לכהן ולקהל. ואם ישאל שואל הנה פר חטאת שורף ולא הובא את דמו לפנים בקדש והטעם הפרכת ומזבח הזהב דע שפר חטאת הוא לחטאת על המזבח ושעיר החטאת הוא לעם ובשר החטאת לכהן: |
|