| עַל מַחֲבַת בַּשֶּׁמֶן תֵּעָשֶׂה מֻרְבֶּכֶת תְּבִיאֶנָּה |
| | פירוש "מרבכת" |
| | | רש"י |
| | | | מרבכת. חלוטה ברותחין כל צרכה (ת"כ): |
| | | רשב"ם |
| | | | מרבכת. לפי ענינו רכה בשמן לפי שהיה מאפה תנור צריך לרבבה בשמן: |
| | | אבן עזרה |
| | | | מרבכת. אין לו אח ויש מי שאומרים רכה ויש מי שאומרים במהרה. |
| | אל מי פונה התורה בתיבת "תביאנה"? |
| | | אבן עזרה |
| | | | ותי"ו תביאנה סימן לאהרן וכן תי"ו תקריב. |
| תֻּפִינֵי מִנְחַת פִּתִּים תַּקְרִיב רֵיחַ נִיחֹחַ לַיקֹוָק: |
| | פירוש "תפיני". מהם סדריה של הכנת קרבן זה? |
| | | רש"י |
| | | | תפיני. אפויה אפיות הרבה, שאחר חליטתה אופה בתנור וחוזר ומטגנה במחבת: מנחת פתים. מלמד שטעונה פתיתה: (בר"י. ולא פתיתה ממש ביצועין ופרורין, לפי שאינה נקמצת אלא כופלה לשנים וחוזר וכופלה לד' שתי וערב ואינו מבדיל, וכן מקטיר לאשים. בתורת כהנים מפרש לה): |
| | | רשב"ם |
| | | | תפיני. לשון אפייה. אלף חסירה. והרבה יש. לא יהל שם ערבי. לא יאהל. וימש חשך כמו ויאמש: |
| | | אבן עזרה |
| | | | ותי"ו תביאנה סימן לאהרן וכן תי"ו תקריב. ועל דעתי כי כן הוא תי"ו תפיני וטעמו תקון ואין ריע לו והקדמונים אמרו שהיא שתי מלות תאפה נא. ויאמר רבי יונה המדקדק שהוא על משקל דוכיפת וזה המשקל מעקל: |
| | אל מי פונה התורה בתיבת "תקריב"? |
| | | אבן עזרה |
| | | | ותי"ו תביאנה סימן לאהרן וכן תי"ו תקריב. |
|