| כָּל זָכָר בִּבְנֵי אַהֲרֹן יֹאכֲלֶנָּה חָק עוֹלָם לְדֹרֹתֵיכֶם מֵאִשֵּׁי יְקֹוָק |
| | מה "כל זכר" כולל? מדוע זה כתוב כאן? |
| | | רש"י |
| | | | כל זכר. אפילו בעל מום, למה נאמר, אם לאכילה הרי כבר אמור (להלן כא, כב) לחם אלהיו מקדשי הקדשים וגו'. אלא לרבות בעלי מומין למחלוקת (זבחים קב.): |
| | | רמב"ן |
| | | | וכל זכר בבני אהרן. שאפילו בעלי מומין במחלוקת (זבחים צח:): |
| | כמה מצוות מוזכרות בפסוקים אלו? |
| | | אבן עזרה |
| | | | [מובא בפירושו לפסוק ט'] מצות תאכל במקום קדוש. והנה שתים מצות. וכל זכר שלישית: |
| כֹּל אֲשֶׁר יִגַּע בָּהֶם יִקְדָּשׁ: |
| | פירוש. במה נוגע אדם זה? מהו "יקדש"? |
| | | רש"י |
| | | | כל אשר יגע וגו'. קדשים קלים או חולין שיגעו בה ויבלעו ממנה (ת"כ): יקדש. להיות כמוה, שאם פסולה יפסלו ואם כשרה יאכלו כחומר המנחה (ת"כ): |
| | | רשב"ם |
| | | | יקדש. קודם הנגיעה יהיה טהור: |
| | | אבן עזרה |
| | | | כל אשר יגע. במנחה ובחטאת ובאשם הוא קדש לשם: |
|