| וְשָׁחַקְתָּ מִמֶּנָּה הָדֵק |
| | פירוש |
| | | אבן עזרה |
| | | | ממנה הדק. דקה בכל יכלתך זהו קטורת תמיד על מזבח הזהב: |
| | | רשב"ם |
| | | | ושחקת ממנה וגו'. לקיים ביום הכפורים מה שכתוב באחרי מות וקטורת סמים דקה והביא מבית לפרוכת: |
| וְנָתַתָּה מִמֶּנָּה לִפְנֵי הָעֵדֻת בְּאֹהֶל מוֹעֵד אֲשֶׁר אִוָּעֵד לְךָ שָׁמָּה קֹדֶשׁ קָדָשִׁים תִּהְיֶה לָכֶם: |
| | מהי מהותה של ציווי זה? |
| | | רש"י |
| | | | ונתתה ממנה וגו'. היא קטרת שבכל יום ויום שעל המזבח הפנימי שהוא באהל מועד: |
| | | רמב"ן |
| | | | ונתת ממנה לפני העדות באהל מועד. יתכן שנפרש שהזכיר הכתוב בכאן כל מעשה הקטרת, אמר שיקטיר ממנה לפני העדות בקדש הקדשים, והוא קטרת של יום הכפורים, ויקטיר ממנה באהל מועד בכל יום, ואשר אועד לך שמה יחזור על העדות. ויתכן שיזכיר כי יתן ממנה במזבח הפנימי שהוא מונח לפני ארון העדות, כי כן יאמר בפרשת ויקהל (ראה להלן מ ה): |
| | | רשב"ם |
| | | | ושחקת ממנה וגו'. לקיים ביום הכפורים מה שכתוב באחרי מות וקטורת סמים דקה והביא מבית לפרוכת: |
| | | אבן עזרה |
| | | | זהו קטורת תמיד על מזבח הזהב: |
| | פירוש "אועד". מהו ייחודו של מקום זה? |
| | | רש"י |
| | | | אשר אועד לך שמה. כל מועדי דבור שאקבע לך אני קובעם לאותו מקום: |
|