| וְדִבַּרְתָּ אֵלָיו וְשַׂמְתָּ אֶת הַדְּבָרִים בְּפִיו |
| | מה הקשר בין שימת הדברים בפיו של אהרון, לבין זה שה' עימם? |
| | | ספורנו |
| | | | ושמת את הדברים בפיו ואנכי אהיה עם פיך ועם פיהו. אף על פי שתשים את הדברים בפיו לא יספיק זה, אבל יצטרך שאהיה אנכי עם פיכם, באפן שיכנסו דבריכם בלב פרעה, ולא יתקומם עליכם ולא יגרש אתכם מעם פניו. |
| וְאָנֹכִי אֶהְיֶה עִם פִּיךָ וְעִם פִּיהוּ |
| | תפקידו של אהרון – מול העם ומול פרעה. האם משה מדבר כלל בפני פרעה? |
| | | רמב"ן |
| | | | עם פיך. להורותך אשר תדבר אל פרעה. כי עתה לא אמר שידבר אהרן בעבורו רק אל העם, כמו שנאמר ודבר הוא לך אל העם, אבל לפרעה משה ידבר. ויתכן שיהיה זה לכבוד המלכות. ובסוף חזר משה ואמר הן אני ערל שפתים ואיך ישמע אלי פרעה (להלן ו ל), ונתן לו רשות שלא ידבר גם לפרעה, והיא מעלה למשה, ולכך אמר שם ראה נתתיך אלהים לפרעה ואהרן אחיך יהיה נביאך (להלן ז א): |
| | | אבן עזרה |
| | | | [מובא בפירושו לפרק ה' פסוק א'] ואחר. אחר שעשה אהרן את האותות באו שניהם אל פרעה. ואמרו לו שניהם. כי השם הבטיחם ואנכי אהיה עם פיך ועם פיהו: |
| | מה הקשר בין שימת הדברים בפיו של אהרון, לבין זה שה' עימם? |
| | | רמב"ן |
| | | | וטעם ועם פיהו. להיות דברי פיהו לשומעים חן: |
| | | ספורנו |
| | | | ושמת את הדברים בפיו ואנכי אהיה עם פיך ועם פיהו. אף על פי שתשים את הדברים בפיו לא יספיק זה, אבל יצטרך שאהיה אנכי עם פיכם, באפן שיכנסו דבריכם בלב פרעה, ולא יתקומם עליכם ולא יגרש אתכם מעם פניו. |
| | | ספורנו |
| | | | ושמת את הדברים בפיו ואנכי אהיה עם פיך ועם פיהו. אף על פי שתשים את הדברים בפיו לא יספיק זה, אבל יצטרך שאהיה אנכי עם פיכם, באפן שיכנסו דבריכם בלב פרעה, ולא יתקומם עליכם ולא יגרש אתכם מעם פניו. |
| וְהוֹרֵיתִי אֶתְכֶם אֵת אֲשֶׁר תַּעֲשׂוּן: |
|