ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
צו
וְאַתָּה תְּבַעֵר הַדָּם הַנָּקִי מִקִּרְבֶּךָ כִּי תַעֲשֶׂה הַיָּשָׁר בְּעֵינֵי יְקֹוָק: ס
כִּי תֵצֵא לַמִּלְחָמָה עַל אֹיְבֶיךָ וּנְתָנוֹ יְקֹוָק אֱלֹהֶיךָ בְּיָדֶךָ וְשָׁבִיתָ שִׁבְיוֹ:
וְרָאִיתָ בַּשִּׁבְיָה אֵשֶׁת יְפַת תֹּאַר וְחָשַׁקְתָּ בָהּ וְלָקַחְתָּ לְךָ לְאִשָּׁה:
וַהֲבֵאתָהּ אֶל תּוֹךְ בֵּיתֶךָ וְגִלְּחָה אֶת רֹאשָׁהּ וְעָשְׂתָה אֶת צִפָּרְנֶיהָ:
דברים פרק כא פסוק יא
וְרָאִיתָ בַּשִּׁבְיָה אֵשֶׁת יְפַת תֹּאַר וְחָשַׁקְתָּ בָהּ
מדוע מודגש כאן שהאיש רואה את האשה "בשביה"
מה כלול ב- "אשת"?
האם הדין חל רק אם היא אכן יפה? מה בין "וחשקת בה" לבין יופיה של האשה?
האם החשק באשה זו הוא תנאי בדין זה? מדוע יתעורר החשק בה בעת מלחמה?
ביאור לתיבת "בה" כאן. מדוע לא כתוב "אותה"?
וְלָקַחְתָּ לְךָ לְאִשָּׁה:
מדוע התורה מתירה אשה זו? איך התורה מתייחסת לאיש שאכן לוקח אותה לאשה?
פירוש לפיסקה. מתי היא אשתו? מתי מותר לבוא עליה?
מדוע בכל הפרשה יש ה"א בסוף הפעלים המתייחסים אל האשה, וכאן לא?
מהו "לך" כאן?
עיון בעניינה וטעמיה של הפרשה על פי הסוד
פירוש לכל הפרשה על דרך רמז לאדם ופועלו בעולם הזה
צור קשר
|
אודות האתר