
 | וַיֹּאמֶר יְקֹוָק אֵלַי קוּם לֵךְ לְמַסַּע לִפְנֵי הָעָם |
|  | מהו עניינו של פסוק זה בהקשרה של הפרשה? |
| |  | רש"י |
| | |  | ויאמר ה' אלי וגו'. אע"פ שסרתם מאחריו וטעיתם בעגל אמר לי (שמות לב) לך נחה את העם וגו': |
|  | מהו "למסע"? מהו הבנין הדקדוקי של תיבה זו? |
| |  | אבן עזרה |
| | |  | למסע. שם הפועל: |
| |  | ספורנו |
| | |  | קום לך למסע. למסיע, כמו "ולמסע את-המחנות" (במדבר י, ב). |
|  | עיון בצורת הכתיבה של תיבת "קום" בספרי התורה |
| |  | בעלי טורים |
| | |  | קום לך למסע. שלשה תגין על הקו"ף שאזכור להם זכות אברהם שאמרתי לו (בראשית יג, יז) קום התהלך בארץ לארכה ולרחבה כי לך אתננה: |
 | וְיָבֹאוּ וְיִרְשׁוּ אֶת הָאָרֶץ אֲשֶׁר נִשְׁבַּעְתִּי לַאֲבֹתָם לָתֵת לָהֶם: |
|  | מדוע משה מזכיר כאן, בתוך תוכחותיו, את שבועת ה'? |
| |  | ספורנו |
| | |  | ויבאו ויירשו את-הארץ אשר-נשבעתי. כי לולא השבועה לא הייתם זוכים לה לרב מרייכם. |
|  | ביאור לסמיכות העניינים |
| |  | בעלי טורים |
| | |  | אשר נשבעתי לאבותם לתת להם. וסמיך ליה ועתה ישראל מה ה' אלהיך שאל מעמך כי אם ליראה. לומר לך שהאבות היו יראי ה': |
|