ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
מא
מב
מג
מד
מה
מו
מז
מח
מט
נ
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
צו
בְּעֶצֶם הַיּוֹם הַזֶּה נִמּוֹל אַבְרָהָם וְיִשְׁמָעֵאל בְּנוֹ:
וְכָל אַנְשֵׁי בֵיתוֹ יְלִיד בָּיִת וּמִקְנַת כֶּסֶף מֵאֵת בֶּן נֵכָר נִמֹּלוּ אִתּוֹ: פ
וַיֵּרָא אֵלָיו יְקֹוָק בְּאֵלֹנֵי מַמְרֵא וְהוּא יֹשֵׁב פֶּתַח הָאֹהֶל כְּחֹם הַיּוֹם:
וַיִּשָּׂא עֵינָיו וַיַּרְא וְהִנֵּה שְׁלֹשָׁה אֲנָשִׁים נִצָּבִים עָלָיו וַיַּרְא וַיָּרָץ לִקְרָאתָם מִפֶּתַח הָאֹהֶל וַיִּשְׁתַּחוּ אָרְצָה:
בראשית פרק יח פסוק א
וַיֵּרָא אֵלָיו יְקֹוָק
מדוע ה' נראה אליו? מה הקשר לפרשה הקודמת? מהיכן רמז לענייני מילה וביקור חולים? מדוע ה' נראה אל אברהם רק לאחר שהוא נימול?
מהו תוכנו של מראה זה? קושיות על שיטת הרמב"ם. מה היא רמת הנבואה שבראיית מלאך?
האם אברהם עשה הכנות לקראת מראה זה?
אין ציווי במראה זה. אם כך - מה היא מטרתו?
יחסי גומלין בין ה', מלאכים ואנשים במראה זה
מדוע שינה הכתוב מהרגלו, ולא כתב "וירא ה' אליו"? מדוע זו הפעם האחרונה שהכתוב משתמש בלשון זו? מה "אליו" מלמדנו?
מדוע התורה לא מזכירה כאן את שמו של אברהם?
דיון בדרשת חז"ל שהמראה הזה היה ביום ג' למילתו
בְּאֵלֹנֵי מַמְרֵא
מדוע נראה ה' לאברהם דווקא כאן? יישוב לקושיא על דברי חז"ל
מה עניין "אלוני"? מדוע תיבה זו בלשון רבים?
וְהוּא יֹשֵׁב פֶּתַח הָאֹהֶל כְּחֹם הַיּוֹם:
דרשה מדוע "ישב" בכתיב חסר. דיון בדרשה זו.
מדוע התישב בפתחו של האוהל? מה מלמדנו שהיה חם? מה יחסם של ה' ושל אברהם למצות הכנסת אורחים ברגע זה? מדוע יש כאן כ"ף הדמיון של "כחום", ולא כתוב "בחום"?
מדוע הוזכר שזה היה במשך היום ולא בערב או בלילה?
מה הקשר בין ישיבתו בפתח האוהל לבין העובדה שה' נראה אליו?
שייך לפסוק מאוחר
מה "ויאכלו" אצל מלאכים?
צור קשר
|
אודות האתר