ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
מא
בלק
וַיֹּאמֶר יְקֹוָק אֶל מֹשֶׁה לֵּאמֹר:
דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם וְעָשׂוּ לָהֶם צִיצִת עַל כַּנְפֵי בִגְדֵיהֶם לְדֹרֹתָם וְנָתְנוּ עַל צִיצִת הַכָּנָף פְּתִיל תְּכֵלֶת:
וְהָיָה לָכֶם לְצִיצִת וּרְאִיתֶם אֹתוֹ וּזְכַרְתֶּם אֶת כָּל מִצְוֹת יְקֹוָק וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם וְלֹא תָתֻרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם אֲשֶׁר אַתֶּם זֹנִים אַחֲרֵיהֶם:
לְמַעַן תִּזְכְּרוּ וַעֲשִׂיתֶם אֶת כָּל מִצְוֹתָי וִהְיִיתֶם קְדֹשִׁים לֵאלֹהֵיכֶם:
במדבר פרק טו פסוק לט
וְהָיָה לָכֶם לְצִיצִת
פירוש. מה פיסקה זו מוסיפה על הנאמר בפסוק הקודם?
ביאור מדוע כתוב כאן "לכם" בלשון נוכח, הרי הדיבור התחיל ב- "ועשו" בלשון נסתר.
וּרְאִיתֶם אֹתוֹ
מה הפיסקה באה ללמדנו? פירוש נוסף לתיבת "אותו"
וּזְכַרְתֶּם אֶת כָּל מִצְוֹת יְקֹוָק וַעֲשִׂיתֶם אֹתָם
מדוע דווקא ראיית הציצית תזכיר את כל מצות ה'? (ועיי' בפסוק הקודם תחת הכותרת "עיון בטעמי מצוות התכלת")
עיון בגימטריא שהובא ברש"י
וְלֹא תָתֻרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם אֲשֶׁר אַתֶּם זֹנִים אַחֲרֵיהֶם:
פירוש "תתרו"
פירוש. מדוע דווקא הלב והעיניים הוזכרו כאן כאיברים שהאדם נגרר אחריהם?
מדוע הלב והעיניים הוזכרו בסדר זה?
מדוע העבירות שנגרמות מההיגררות אחרי הלב והעיניים נקראות "זנות"?
עיון במסלול המתואר בפסוק זה – ראייה, זכירה, עשייה
עיון בטעמי מצוות התכלת ובטעמי מצוות ציצית. (ועיי' בפסוק הקודם תחת הכותרת "עיון בטעמי מצוות התכלת")
צור קשר
|
אודות האתר