
 | וְהִנֵּה דְבַר יְקֹוָק אֵלָיו לֵאמֹר |
|  | מה "הנה" מלמדנו? |
| |  | רמב"ן |
| | |  | וטעם והנה דבר ה' אליו, כי עוד בפיו והנה בן ביתי יורש אותי, ובא אליו פתאום דבר השם לאמר לא יירשך זה: |
 | לֹא יִירָשְׁךָ זֶה |
|  | מדוע כך עונה לו ה'? איזו הבטחה נוספת רמוזה כאן? |
| |  | רמב"ן |
| | |  | והנה דבר ה' אליו לאמר לא יירשך זה. בעבור היות לו הבן היורש אחרי זקנתו, לא הבטיחו רק על הירושה שלא ידאג, כי זרעו יירשנו. |
| |  | ספורנו |
| | |  | לא יירשך זה כי אם אשר יצא ממעיך. כי הבן יצלח בהנהגת הממון בחייך, כאמרו "ויתן אברהם את כל אשר לו ליצחק.. וישלחם מעל יצחק בנו בעודנו חי" (להלן כה, ה ו). |
 | כִּי אִם אֲשֶׁר יֵצֵא מִמֵּעֶיךָ הוּא יִירָשֶׁךָ: |
|  | פירוש "ממעיך" |
| |  | אבן עזרה |
| | |  | ממעיך. כנוי לאבר בעבור היותו קרוב: |
|