ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
ויקרא
וְאִם לֹא יֵעָלֶה הֶעָנָן וְלֹא יִסְעוּ עַד יוֹם הֵעָלֹתוֹ:
כִּי עֲנַן יְקֹוָק עַל הַמִּשְׁכָּן יוֹמָם וְאֵשׁ תִּהְיֶה לַיְלָה בּוֹ לְעֵינֵי כָל בֵּית יִשְׂרָאֵל בְּכָל מַסְעֵיהֶם:
וַיִּקְרָא אֶל מֹשֶׁה וַיְדַבֵּר יְקֹוָק אֵלָיו מֵאֹהֶל מוֹעֵד לֵאמֹר:
דַּבֵּר אֶל בְּנֵי יִשְׂרָאֵל וְאָמַרְתָּ אֲלֵהֶם אָדָם כִּי יַקְרִיב מִכֶּם קָרְבָּן לַיקֹוָק מִן הַבְּהֵמָה מִן הַבָּקָר וּמִן הַצֹּאן תַּקְרִיבוּ אֶת קָרְבַּנְכֶם:
ויקרא פרק א פסוק א
וַיִּקְרָא
מה הסמיכות לפסוק הקודם מלמדנו? מדוע ה' קורא למשה, הרי אי אפשר לו להיכנס? (ועיי' עוד בשאלה "מדוע היתה כאן קריאה")
הקדמה
מדוע הקדימה התורה את הציווי על קרבנות לפני הציווי על מצוות אחרות?
מתי קריאה זו התרחשה?
מדוע היתה כאן קריאה? מדוע אחרי הקריאה בא דיבור? מה משותף בין המקרים בתורה בהם קודמת קריאה לדיבור?
האם קריאה זו היא אירוע חד-פעמי?
מודע אות א' זו כתובה באות קטנה?
אֶל מֹשֶׁה
האם הקריאה היתה אל משה בלבד או לכל הציבור? מהי ייחודן של פניותיו של ה'? (ועיין עוד בשאלה "האם הקול נשמע מחוץ לאוהל")
מדוע לא כתוב מיהו הקורא? מדוע הוזכר "משה" ולא כתוב "אליו"?
וַיְדַבֵּר יְקֹוָק אֵלָיו
מדוע יש תחילה "קריאה" וכאן מתווסף דיבור? (ועיי' בשאלה "מדוע היתה כאן קריאה")
מה המילה "אליו" מוסיפה? (ועיין בשאלה "האם הקול נשמע מחוץ לאוהל")
מֵאֹהֶל מוֹעֵד
מהי המשמעות שהקריאה באה מאהל מועד? מהו המעמד של אהל המועד מרגע זה ואילך?
האם משה נכנס פנימה לתוך אוהל המועד בעקבות הקריאה הזו?
האם הקול נשמע מחוץ לאוהל? ( ועיי' בשאלה "האם הקריאה" וכו' ובשאלה "מה המילה" וכו')
האם הקול הגיע מכל האוהל?
האם דברי ה' תמיד באים מתוך האוהל? מדוע המקום לא כתוב בתחילת הפסוק, כראוי בכללי הלשון?
מה בא מתוך האוהל: הקריאה או הדיבור?
מהיכן בדיוק יוצא הדיבור? עיון בפסוקים השונים בעניין
לֵאמֹר:
מה מלמדינו?
דברי הקדמה לספר ויקרא
צור קשר
|
אודות האתר