ספר
בראשית
שמות
ויקרא
במדבר
דברים
פרק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
לב
לג
לד
לה
לו
לז
לח
לט
מ
מא
מב
מג
מד
מה
מו
מז
מח
מט
נ
פסוק
א
ב
ג
ד
ה
ו
ז
ח
ט
י
יא
יב
יג
יד
טו
טז
יז
יח
יט
כ
כא
כב
כג
כד
כה
כו
כז
כח
כט
ל
לא
צו
וַיֵּשֶׁב יִשְׂרָאֵל בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם בְּאֶרֶץ גֹּשֶׁן וַיֵּאָחֲזוּ בָהּ וַיִּפְרוּ וַיִּרְבּוּ מְאֹד:
וַיְחִי יַעֲקֹב בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם שְׁבַע עֶשְׂרֵה שָׁנָה וַיְהִי יְמֵי יַעֲקֹב שְׁנֵי חַיָּיו שֶׁבַע שָׁנִים וְאַרְבָּעִים וּמְאַת שָׁנָה:
וַיִּקְרְבוּ יְמֵי יִשְׂרָאֵל לָמוּת וַיִּקְרָא לִבְנוֹ לְיוֹסֵף וַיֹּאמֶר לוֹ אִם נָא מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֶיךָ שִׂים נָא יָדְךָ תַּחַת יְרֵכִי וְעָשִׂיתָ עִמָּדִי חֶסֶד וֶאֱמֶת אַל נָא תִקְבְּרֵנִי בְּמִצְרָיִם:
וְשָׁכַבְתִּי עִם אֲבֹתַי וּנְשָׂאתַנִי מִמִּצְרַיִם וּקְבַרְתַּנִי בִּקְבֻרָתָם וַיֹּאמַר אָנֹכִי אֶעֱשֶׂה כִדְבָרֶךָ:
בראשית פרק מז פסוק כט
וַיִּקְרְבוּ יְמֵי יִשְׂרָאֵל לָמוּת
מהו עניינה של "קריבה" ביחס למותו של אדם?
מהיכן יעקב יודע שקרבים ימיו למות?
מדרש על מותם של "ימי" יעקב, ולא מותו של יעקב עצמו
בין שם ישראל לבין שם יעקב
וַיִּקְרָא לִבְנוֹ לְיוֹסֵף וַיֹּאמֶר לוֹ אִם נָא מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֶיךָ
מדוע יעקב קורא דווקא ליוסף, ולא בנים אחרים?
מדוע כתוב גם "לבנו" וגם "ליוסף"? האם זו דרך ארץ לקרוא למלך לבוא אליך?
פירוש "נא" כאן. האם יעקב מסתפק האם הוא מוצא חן בעיני יוסף או לא?
מדוע יוסף לא נמצא קרוב ליעקב, כך שיש צורך לקרוא לו?
עיון בהנהגתו של יעקב לקראת מותו
שִׂים נָא יָדְךָ תַּחַת יְרֵכִי
מהי מטרתה של מעשה זה?
מדוע היה חשוב ליעקב להשביע את יוסף?
וְעָשִׂיתָ עִמָּדִי חֶסֶד וֶאֱמֶת
מדוע כתובה כאן וא"ו החיבור? ביאור ללשון עבר של תיבת "ועשית"
עיון בעניין חסד של אמת
מדוע אומר יעקב שזהו "חסד"?
האם מעשה זה אכן ייחשב חסד של אמת מצידו של יוסף?
אַל נָא תִקְבְּרֵנִי בְּמִצְרָיִם:
מדוע יעקב רוצה שלא להיקבר במצרים? מדוע הוא מבקש להיקבר בארץ ישראל? מה ביניהם?
דיון בטעמיו של רש"י מדוע יעקב ביקש שלא להיקבר במצרים
פירוש לשון "נא" כאן. מדוע יעקב מזכיר את הקבורה לפני הפטירה?
עיון בפרטי בקשתו של יעקב
צור קשר
|
אודות האתר